Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 20 April 2011

Tolong : Tak Boleh Nak Cakap !!!!

Posted by LeptoSpyra at Rabu, April 20, 2011


Salam

Hari ni dah masuk hari kedua dah sakit tekak + batuk + suara hilang.

Seksa woo menahan perit tekak ni.

Time aku tak ada suara ni, ramai pulak nak ajak berborak.

Apekehal ni wey?

Saja nak kenakan aku ke?

Ke sedap dengar suara aku yang serak-serak basah ni. <--- tipu : bukan serak basah, tapi suara macam mak nyah

Ala-ala ella gitu.

Ah, tak nak la ella, ella macam terlebih manja je.


Semalam kat petrol pump aku dah kena gelak sebab 'keunikan' suara aku ni.



Kurang asam kau ye gelakkan aku.

Memang aku dah mesra dengan kau, aku regular customer kau.

Tapi... jangan gelakkan wey, tak baik.


Doakan aku cepat sembuh ye.

Sebab esok (khamis 21 April 2011) aku ada pertandingan karoke. (tipu)

Hahahaha~ Esok nak jumpa doktor. Kalau suara tak ada, macam mana nak bincang dengan doktor tentang kesihatan aku ni.

Yang paling aku ngeri, kot-kot esok dia rajin pulak pi check tekak aku pulak. Siap jolok-jolok guna batang aiskrim tu. Haruuu~



Petua Indon mari :

- Jangan berbicara suara apalagi berbisik ketika sedang serak, jangan gunakan suara untuk sementara waktu. Jangan bicara apalagi berbisik, karena berbisik dapat lebih menegangkan pita suara ketimbang bicara normal.

Laaa~ yeke? Baru tau. Tak boleh bercakap. Aku pulak gi bantai nyanyi kuat-kuat dalam kereta. Konon nak bagi suara keluar. Hahahahaha~



Balik ni nak terjah farmasi untuk rembat benda alah ni :



7 comments:

ayunibudakbaek berkata...

Patutlah sejak 2 menjak ni asyk ujan je...huhuhu

hazam on 20 April 2011 pada 3:34 PTG berkata...

nak tau...kalau selsema atau sakit tekak utk yg SLE ni kdg boleh hilang suara ker? sbb kwn sy mcm tu...akan bisu kdg2 sampai 4 hari. msa tu badan dia akan lemah2..

LeptoSpyra on 20 April 2011 pada 4:54 PTG berkata...

ayuni jahat!!! entah2 ko yang panggil ujan tu kan?

en hazam : orang biasa pun mcm tu jgk kan? bukan normal ke hilang suara time batuk?

hazam on 20 April 2011 pada 10:26 PTG berkata...

ooo yer ke..setuju juga pendapat awk tu...time batuk memanglah hilang suara, cuma ada bunyi batuk jer..

hazam on 20 April 2011 pada 10:36 PTG berkata...

maafkan pakcik...cuma gurau2 jer...jangan amik serius ye..

Siti Nurhayati Dollah on 21 April 2011 pada 3:45 PTG berkata...

Minum air asam jawa. :D semoga cepat boleh bercakap balik;

LeptoSpyra on 22 April 2011 pada 11:12 PG berkata...

hahha~ xpa. sila la bergurau lagi

hayati : thanks!! air asam jawa is the best :))

 

Ini Blog LeptoSpyra Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez