Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 1 Julai 2011

2 Kes Bongok Serentak

Posted by LeptoSpyra at Jumaat, Julai 01, 2011
Aku Bukan Seorang Pengguna Bijak..

Sadisnya hari ni.. 30 Jun 2011. Aku telah berjaya memokaikan diri sendiri.
Dek kerana tahap kerabunan yang melampau, RM 870 terbang. Spek mahal tu. Dah tu apa nak buat lagi.. Power naik mencanak.



Ikutkan spek aku ni tebal ni. Tapi nak nipiskan punya pasal, aku bayar je la buat kasi nipis. Kalau aku boleh rawat sendiri penyakit rabun ni, dah lama aku buat. Tak payah tempah spek mata.

Amik garam, gula, kunyit, tonyoh kat mata. BLINGGGG~ Mata ibarat dilahirkan semula. BONGOK!!!

Sakit hati bertambah bila balik tu. Ada orang membebel betapa aku bukan seorang yang pandai berbelanja..

Siap gelakkan aku sambil kata : Hahahaha... Blanja kne bijak .....

Nasib dalam SMS je dia gelak. Kalau depan-depan, aku tak tau apa jadi kat dia.
Tau-tau esok keluar berita muka depan Hariam(haram) Metroll

Arggghhhh~ dah tu nak pulangkan balik spek ni ke? Semudah itu?

Betul ke kalau buat spek kat luar lagi murah berbanding buat kat dalam??

Okey contoh : Ada Focus Point. Satu kat dalam Giant, satu kat luar Giant.

Betul ke kalau buat kat kedai Focus Point LUAR Giant adalah lebih murah berbanding buat kat Focus Point DALAM Giant??

Ada sesiapa boleh sahkan? Itupun kalau ada orang baca entry cabuk aku ni..

Lagi sakit hati bila nampak 2 kad. Ayat seribu dinar dengan ayat kursi. Wait! Dont get me wrong. Bukan aku benci sesuatu yang berkaitan dengan hal-hal keagamaan. Tapi....

Lepas aku keluar dari Giant, menuju ke parkir, ada seorang umat manusia mengekori aku..

Dia panggil aku

“ka...ka...ka..”

Korang boleh agak dia orang mana kan?
Aku nampak dia pegang barang. SAH! Nak jual barang dengan aku.

Laju-laju aku jerit kat dia

”TAK NAK” (jerit sebab dia di seberang jalan. Bukan sebab aku monster)

Pastu dia cakap

”Saya nak bagi saja...”

Aku geleng dan terus melangkah.
Boleh dia ikut aku sampai kereta.

BushidoMaster betul!! Dah dekat dengan aku, mula dia membebel...
Dia hulur kad 2 keping. Ayat kursi dan ayat seribu dinar.

Aku amik la. Sebab tadi awal-awal dia kata nak bagi sahaja kan?
Tanpa aku perlu bayar!!

”Ka, Pakistan lagi banjir. Perlu derma bagi beli selimut”

SELIMUT!!!

Aku malas nak dengar dia bebel panjang.. Aku hulur not RM10..
Boleh pulak dia kata

”Ka, mau beli selimut 19 ringgit 90 sen. All muslim bagi ini..”

Sambil menunjuk sekepuk duit. Mostly not RM10

Aku tanya dia

”RM10 sahaja tak boleh ke?”

Dia balas

”Selimut harga 19 ringgit 90 sen”

BINGKAI UBI betul... Dari aku ikhlas nak bagi RM10, dia mintak RM20 pulak.

Dah lepas tu dia desak lagi. Aku ni malas nak layan panjang-panjang, aku bagi je la lagi RM10.

Damn.. RM20 dah lepas kat umat tu.
Lepas happy dapat duit, mula la dia mendoakan aku macam-macam.
Bagi sesiapa yang pernah terkena, korang tau la macam mana kan.

Damn. Aku ikhlas bagi RM10 je. Lagi RM10 tu aku tak ikhlas. Ko yang paksa aku.
Aku pun tak pasti ko nak beli selimut ke, atau memang saja nak pau duit aku.

Aku tau muka aku innocent dan baik(hahahahaha) sebab tu ko suka mintak duit kat aku.
Dalam seminggu, dua kali aku kena. Dua kali aku pergi Giant, dua kali aku kena pau.Geng ko jugak kot.

Hari tu aku ’BELI’ surah yasin dan ’kotak-kotak’
’BELI’ secara IKHLAS.
Nasib share 2 orang dengan Faizah. Kurang sikit BEBAN.

Duh!!! Aku bukan kaya. Sekali sekala tak apa. Ni banyak kali.
Mau je aku panggil Mazidul Akmal Sidek buat kerja kat situ.
Baru ’bersih’ sikit kot kawasan tu.

BONGOK 1- Beli spek harga sama dengan gaji sebulan pekerja kilang

BONGOK 2- Kena pau seminggu dua kali sambil ’TERBELI’ ayat kursi, ayat seribu dinar, surah yasin, dan kotak-kotak






Terima kasey!!!

4 comments:

Cik Engr Aishah Zakaria on 1 Julai 2011 pada 8:44 PG berkata...

hehe...cik hana...jgn mrh2...nnti ilang kiut tuh...pasni hati2 k...=)

Mohd Faizal Bin Adnan on 2 Julai 2011 pada 4:40 PTG berkata...

ermm giant nilai ker??
dulu kt terminal 1..
naik bus..then ada pakistan ke
bangla ni naik bus.. dia
hulur kad doa2 ni la kt org
tapi sya xnk pon.. dia kasi gak
then org lain pon dia kasi gak
dah sampai belakag dia patah balik
skali mintak duit.. hampes..
makcik tu siap kasi balik kt org tu
dia xnk, mintak duit cara paksa
memg haram jadah.,.. sampai kt sya pon same pulangkan pon dia xnk
kasi je la rm bape2 pon xingat la hehehe..tapi x elok la ayat2 al Quran ni di perdagangkan,,
mrfuad yg encem-kupi-

LeptoSpyra on 2 Julai 2011 pada 5:15 PTG berkata...

takde! nak marah gak! haha~ kejam tau. main paksa orang. patutnya ikut la nak derma berapa pun.

mrfuad yg encem-kupi-

penah kena jugak ke?
giv me 5.
tapi saya bg jugak duit. sebab dia mendesak macam bod*
haram J!!

akufaizah berkata...

der,
len kali ko cakap guna bahasa isyarat pastu geleng2.. pastu lari masuk keta ke masuk kedai ke.. kalo xnak blah jugak ko jerit mintak tolong..miahahahahaha

 

Ini Blog LeptoSpyra Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez